Wednesday, November 4, 2015

Monceau Top in Royal Baobab De Cemaron


Assalamualaikum,

Monceau Top ini saya jahit menggunakan pattern daripada Sew What Club.

Ia adalah pattern top yang mudah, saya gunakan kain nipis untuk lining bahagian atas baju.


Terdapat lipatan pleat pada bahagian peplum dan zip closure pada bahagian belakang.

Pattern asal menggunakan zip sorok, tetapi disebabkan saya tak ada zip sorok, saya hanya menggunakan zip biasa sahaja.


Saya telah gunakan fabric African printyang dibeli di Dakar, Senegal. Semuanya cantik-cantik. Saya gunakan size 8 untuk Aira.


Baju ini, Aira pakai semasa kami pergi bercuti di Pantai Somone. Di sana, kami menetap di Resort Royal Baobab De Cameron. Resort ini sangat cantik dan bersih. Biliknya sangat selesa, makanan yang disediakan juga sedap dan memuaskan. 

Photo shoot ini diambil ketika dalam perjalanan untuk breakfast. Pihak resort menyediakan buffet breakfast.



Monceau top ini boleh dipelbagaikan. Rasanya kalau dipanjangkan lagi boleh dijadikan dress...erm, gatal rasa tangan ni nak flip kan pattern ni...hehe.

Terima kasih kerana sudi membaca blog saya.

InsyaAllah kita berjumpa lagi di post akan datang.

No comments:

Post a Comment